06 February 2014

Multivitamin Vitalea dan ibu hamil

Teks oleh:  Nor Sa'adah Binti Abdul Talib

Assalamualaikum wbt

Aktiviti seharian dalam menyempurnakan rutin hidup adakalanya memenatkan. Kadangkala faktor luaran yang tidak dijangka seperti anak yang tiba-tiba tidak sihat, masalah luaran yang tiba-tiba hadir menyebabkan badan menjadi semakin penat dan stress. Salah satu cara untuk memastikan badan bertenaga serta kekal dengan momentum adalah dengan mengambil makanan tambahan seperti multivitamin.

Saya sendiri mengamalkan pengambilan multivitamin Shaklee iaitu Vita-Lea. Apakah Vita-lea? bagaimana saya mula kenal vitamin ni? Semasa saya dalam tempoh berpantang anak sulung pada tahun 2011, saya mula mengambil set pantang Shaklee iaitu Vita-lea, Bcomplex, Vitamin C sustained release, Osteomatrix dan Energizing Soy protein. Hari ini saya cerita mengenai Vitalea memandangkan sekarang saya memang ambil secara konsisten untuk tempoh kehamilan ke 3 ini. :)


Vitalea merupakan multivitamin tertua didunia dan asalnya berbentuk cecair

Vita-lea merupakan vitamin pertama yang dicipta di dunia.Perkataan vitamin diambil sempena perkatataan vitalize mineral yang dicipta Dr C. Forest Shaklee. Akhirnya perkataan tersebut disingkatkan menjadi Vitamin. Di awal penciptaan Vita-lea (99 tahun yang lalu), ia berada dalam bentuk cecair. Peningkatan teknologi telah merubah vitalea menjadi bentuk tablet bagi memudahkan pengguna, disamping diformulasikan dengan bahan lain menjadikan ia multivitamin terbaik didunia.

Diawal penciptaan "vitalize mineral" yang berbentuk cecair
Setiap tablet vitalea mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayur-sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral yang diiktiraf oleh RDA. Ia diformulasikan dengan sempurna dan seimbang bagi memastikan jumlah yg cukup untuk keperluan tubuh.

Tablet Vitalea disaluti dengan serbuk nutrisi spirulina dan dihasilkan melalui teknik kompleks yang ekslusif iaitu Explo-tab. Melalui teknik Explo tab ini, menjadikan vitalea merupakn multivitamin terpantas didunia yang larut dalam air dan tubuh manusia. Mineral yang terkandung didalamnya juga mudah berintegrasi dengan protien untuk penyerapan yang pantas dalam usus kecil manusia.

Ujian Klinikal membuktikan pengambilan Vitalea selama setahun boleh mengurangkan risiko mendapat penyakit sebanyak 65%. Pada tahun 2000, Vitalea telah dipilah Center for Science di Amerika Syarikat sebagai "The Best Multivitamin" di dalam Public Interest.

Apakah kandungan yang terdapat dalam Vitalea?

Secara umumnya Vita-Lea amat bagus untuk dimakan oleh setiap orang bukan terhad pada ibu mengandung sahaja.  Ini kerana kandungan Vitamin di dalam Vita-Lea yang merangkumi keperluan hampir seluruh badan. Antara vitamin yang terdapat dalam Vita-Lea:


  • Vitamin D - Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat*
  • Beta Karotena - Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi*
  • Vitamin E - Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi*
  • Kalsium - Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot*
  • Boron - Membantu dalam metabolisma Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang*
  • Magnasium - Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung*
  • Biotin - Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak*
  • Lain-lain - Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, warna dan bahan pengawet*
Antara kandungan yang terdapat dalam Vitalea
Semasa tempoh kehamilan, badan ibu akan mengalami penambahan cecair plasma yang banyak bagi menampung keperluan ibu dan bayi yang sedang membesar. Ada kalanya penambahan cecair (plasma) tidak seiring dengan penambahan hemoglobin dalam darah. Akibatnya, ibu sangat berisiko mendapat anemia (HB rendah) semasa tempoh kehamilan. Hal ini sangat berbahaya. Vitalea yang diperkaya dengan Iron dan Vitamin B12 sangat membantu dalam penghasilan Hemoglobin dan keperluan pembentukan sel-sel darah merah.

Kandungan beta karotena dalam Vitalea membantu dalam mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu. Selain itu, kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D  membantu untuk memelihara kesihatan tulang dan gigi. Biotin dan asid pantotenik pula membantu untuk memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh
Kandungan mineral surih juga menambah nilai vitalea sebagai memenuhi keperluan tubuh

Dapatkan Vitalea sempena promosi dari syarikat Shaklee, Beli 6 botol Vitalea percuma 1 dengan


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Salam sayang
Ummu Hannah Harith
Jurutera Kehidupan



Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk  SHAKLEE boleh hubungi saya di:


Nor Sa'adah Binti Abdul Talib
♥ sms/whatsApp: 016-7187143
♥ Emel : norsaadahabdultalib@gmail.com 
♥ Fb: www.facebook.com/shahadahhealthcare  sila klik LIKE utk info terkini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Nor Sa'adah Abdul Talib
Designed by UMIESUEstudio 2015