26 February 2015

Minyak Ikan utk rawat selesema dan batuk berkahak

Teks: Nor Saadah Abdul Talib

Assalamualaikum wbt

Sangat2 membantu! Seriously minyak ikan yang kaya dengan omega 3 membantu anak saya pulih sendiri batuk berkahak dan selesema. Mak mana yang tak gembira kan bila anak semakin sihat. Selesema dan batuk berkahak warna hijau pula tu! Dah sah2 ada jangkitan.Kalau ikut walid Hannah dan Harith, memang dah kena mula ambil antibiotik. Tapi saya usahakan dengan tingkatkan lagi pengambilan supplement mereka.

Apa yang saya bagi ialah Mealshake 3kali dalam susu Hannah dan Harith bersama sebiji omegaguard yang saya koyakkan dulu untuk dimasukkan dalam susu mereka. Masa awal2 dijangkiti selesema, saya bagi 2 kali susu bersama mealshake dan omeguard. Pada hari2 biasa saya hanya bagi sebiji setiap seorang. Untuk elakkan bau ikan dalam susu mereka, saya buat macam ni;

-Bancuh susu seperti biasa
-letakkan omegaguard yang telah dikoyakkan dalam susu mereka sebiji setiap satu
-campurkan sesudu Mealshake untuk kurangkan bau ikan.
-Goncang! =)

Lepas tu bagi mereka minum. InshaAllah rasa vanilla mealshake tu dapat atasi rasa ikan omegaguard tersebut.




Berdasarkan kajian, minyak ikan yang kaya dengan omega 3 sangat2 membantu mengurangkan kesan keradanagan. Apabila hidung dan tekak dijangkiti virus selsema, ia akan bertindak menghasilkan mukus yang bbanyak dan berwarna hijau kekuningan. Dengan pengambilan sumber omega 3, masalah keradangan dapat diatasi sedikit demi sedikit sekaligus mengurangkan masalah selesema. Haa kan dah dikira self healing tu? =)

Anda sebagai ibu apa pilihan anda untuk bantu anak anda sihat? Saya pilih kaedah yang lebih natural dan selamat. Bukan lah bermaksud saya menolak ubat2an..Cuma, saya akan pastikan saya usaha dengan kaedah yang lebih mudah dan senang diterima oleh anak dan ahli keluarga saya.

Salam sayang!

| Adah Talib | 0167187143 | norsaadahabdultalib@gmail.com

*produk ini tidak bertujuan merawat atau menyembuhkan penyakit. Sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu
.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Nor Sa'adah Abdul Talib
Designed by UMIESUEstudio 2015