16 July 2013

Vita-Lea Iron Formula

Teks oleh: Nor Sa'adah Abdul Talib

VITALEA ®IRON FORMULA




Vita-Lea Shaklee merupakan multivitamin dan mineral pertama yang dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai Vitalize Mineral dan disingkatkan menjadi “Vita-min” .90 tahun dahulu, Vitalea ini dalam bentuk cecair. Tetapi dengan peningkatan teknologi, pihak Shaklee telah menjadikannya dalam bentuk tablet. Setiap tablet vitale mengandungi 30 nutrisi harian lengkap seperti yang disarankan RDA. Ia merupakan multivitamin terbaik yang terkemuka dan lebih komprehensif kerana mengandungi vitamin dan mineral kritikal dalam jumlah yang seimbang.


Vitalea dihasilkan dengan kaedah terkini dan teknologi eksplosif  yang kompleks disebut  sebagai Explo-Tab. Ini menjadikan Vitalea sebagai multivitamin paling pantas terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung didalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Kebaikan Vitalea:

  • Penambahan tenaga segera- Vitalea bertindak sebagai pemberi tenaga, memberikan kecergasan tubuh dan kekuatan mental. Sekaligus membantu system memori dan focus dalam aspek pembelajaran mahupun aktiviti harian. 
  • Pelengkap Nutrisi- kandungan mineral yang seimbang dari vitalea dapat menampung kekurangan vitamin dan mineral dalam diet seharian 
  • Keupayaan system Produktif- kandungan mineral seperti kalsium, fosforus, iodin,zat besi dan zink berfungsi untuk menstabilkan serta membentuk system produktif lelaki dan perempuan. Ianya penting untuk kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar. 
  • Metabolisma- Kandungan nutrient yang seimbang sangat membantu proses stimulasi metabolism dan melambatkan proses penuaan. 
  • Elemen Penting pada sel tubuh- Vitalea menyediakan nutrisi asas, memastikan sel hidup, regenerasi sel serta membantu proses pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormone. Selain itu juga vitalea bertindak melindungi tirod yang sangat penting dalam penghasilan hormone. 
  • Melindungi Organ- Kandungan yang seimbang serta mencukupi melindungi buah pinggang, jantung serta hati


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Nor Sa'adah Abdul Talib
Designed by UMIESUEstudio 2015