24 July 2013

Badan sihat, Kulit Gebu Tanpa Jerawat dan Parut dengan Vitamin E Shaklee

Teks oleh:Nor Sa'adah Abdul Talib

Assalamualaikum wbt. Alhamdulillah hari ini dah masuk hari ke 15 ramadhan. Bermakna kurang lebih 2 minggu lagi Syawal menjelang. Seronok dan sedih. Keduanya bercampur baur sebab Ramadhan yang penuh dengan keberkatan dan rahmat bakal pergi digantikan dengan hari kemenangan.

Hari ini saya ingin berkongsikan mengenai kepentingan vitamin E dan kesihatan. Apa itu vitamin E? Mengapa penting untuk kesihatan? Menurut  Wikipedia, Vitamin E merupakan gabungan 8kumpulan lemak terlarut termasuk tocopherols dan tocotrienols. Vitamin E bertindak menghentikan penghasilan radikal bebas yang terjadi disebabkan pengoksidaan lemak.



Sebagai seorang daripada pengedar berdaftar Shaklee, ingin saya kongsikan kandungan serta kebaikan Vitamin E Shaklee.

Apakah Vitamin E Shaklee?
Vitamin E Shaklee merupakan Vitamin E yang paling lengkap dipasaran. Ia diperbuat daripada minyak soya organic dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E. d-alpha tocopheryl,d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi diekstrak dan digabungkan dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama,delta)

Vitamin E Shaklee mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh manusia menyerap vitamin E. Ia berfungsi memelihara membrane sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Vitamin E juga bertindak sebagai penyahtoksik semulajadi logam bert  seperti raksa, cadmium dan mengukuhkan anti-oksidan serta melindungi retina.

Sebiji kapsul gel vitamin E Shaklee mengandungi 400IU yang bersamaan dengan 1kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam serta 500 g badam. yang mampu bertindak melawan radikal bebas dalam tubuh badan manusia.

Apakah khasiat Vitamin E?

Vitamin E mempunyai pelbagai khasiat disebabkan sifatnya yang bertindak sebagai antioksidan.Ia membantu manusia memelihara jantung,darah,sendi,kulit,dan banyak lagi. Secara ringkasnya saya senaraikan di bawah:

Khasiat  Vitamin E pada jantung dan sel darah

ü  sel darah merah dengan mengelakkan pengasidan lipid
ü  meningkatkan koleterol HDL dalam tubuh manusia.
ü  mengurangkan tekanan darah
ü  menghalang platlet darah melekat ke dinding arteri
ü  menghalang penyakit anemia hemolitik, (sejenis penyakit kemusnahan sel darah)
ü  memperbaiki kitaran darah

Khasiat Vitamin E Shaklee pada kulit
ü  Mengecilkan liang pori dan menjadikan kulit lebih halus
ü  Menghilangkan bekas jerawat, parut dan jeragat
ü  Melambatkan penuaan sel serta menjadikan kulit awet muda
ü  Mengurangkan kedutan bawah mata
ü  Mencerahkan tona kulit


Khasiat lain Vitamin E pada manusia


ü  Meningkatkan kemampuan reproduktif dengan meningkatkan bilangan sperma lelaki serta meningkatkan kemampuan seksual dengan membekalkan oksigen secukupnya.
ü  Bertindak sebagai anti-oksidan yang kuat dan melawan kanser , mengukuhkan system imunisasi serta mengurangkan kesan kerosakan akibat radikal bebas.
ü  Memperbaiki sakit sendi  Arthritis, merawat kekejangan pada otot penyakit buasir, sakit kepala serta urat varikos.
ü  Vitamin E mengelakkan keguguran, merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom pra haid dan sindro menopaus.



Untuk mendapatkan kesan optimum Vitamin E, pengguna perlu tau berapakah  dos yang sesuai dan selamat mengikut keperluan. Sekiranya anda tidak tahu dan tidak pasti dos yang sebenar, hubungi saya Nor Sa’adah Abdul Talib di talian 0167187143 bagi mendapatkan nasihat dan konsultasi percuma. 

Salam ramadhan
Nor saadah Abdul Talib

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Nor Sa'adah Abdul Talib
Designed by UMIESUEstudio 2015