18 December 2013

Kematian dan Kehidupan

Teks Oleh: Nor Sa'adah Binti Abdul Talib

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah sudah sebulan saya berstatus WAHM atau lebih dikenali sebagai ibu bekerja di rumah. Syukur sebab masih diberi peluang Allah untuk terus berkhidmat membantu suami pada masa yang sama membesarkan serta mendidik anak. Sangat gembira bila dapat menguuskan masa sendiri. Tanpa ada orang atasan yang menekan sebaliknya mengikut prioriti masa sendiri.

Baru-baru ini saya dapat meluangkan masa lebih lama bersama saudara di kampung. Alhamdulillah, kehadiran saya dan keluarga ke kampung abah menemukan saya dengan seorang lagi permata ilahi buat sepupu saya, Puan Nor Faizah Abu Bakar. Tahniah atas kelahiran Muhammad Fawwaz yg sangat comel.

Fawwaz permata bonda Faizah dan suami
Bau bayi yang baru lahir sangat wangi. Ada yang mengatakan ianya haruman syurga. Wallahu A'lam. Alhamdulillah, gembira dengan kedatangan ahli baru.Tidak pula dinafikan dengan kematian. Sesungguhnya kematian itu pasti tidak mengira usia. Baru-baru ini sepupu kepada suami saya dijemput pulang ke ilahi.
Alfatihah buat Arwah Abg Noorah Zain bin Hj Zainal.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Nor Sa'adah Abdul Talib
Designed by UMIESUEstudio 2015